Saga-løpene

Utfør en av følgende ruter for å ta utfordringen

Ragnarok (8,57 km)

Start på den store parkeringsplassen i Maskinisten, løp inn forbi gapahukene og ta til venstre før stigningen mot toglinjen. Følg den gruslagte veien inn i Hjorthamarløypa. Følg den gruslagte delen helt til skytebanen. Når veien deles følger du lysløypa rett frem over haugen og forbi modellflyplassbanen. Deretter krysser du parkeringsplassen på Bestemorenga, og inn i det som er samme trase som Gampen - Junkerfjellet. Målgang er ved slutten av veien oppe på Junkerfjellet.

Fenrisulven (9,64 km)

Start og målgang ved treet på slutten av sykkelparkeringen til skolen. Løp over togbrua, og ned Svartlifotveien, ta til venstre når du kommer til Soløyvannsveien og løp på forthauget oppover. Ca. 100 meter forbi Jensvollia svinger du til høyre og løper forbi en godt synlig bom. Når du har passert den tar du til venstre og følger den gruslagte stien hele veien opp til Hunstadtoppen. Fra toppen av Hunstadtoppen følger du den gruslagte stien helt ned til lysløypa i på andre siden. Når du kommer dit tar du til venstre, følg denne til du kommer til en nytt skilt der det står "Hunstadtoppen" Følg den gruslagte stien oppover, ved første stikryss fortsetter du rett fram oppover. Deretter tar du til høyre ved neste godt synlige sti, følg denne ned til Soløyvannsveien. Følg veien ned mot byen og ta til høyre ved bommen og følg veien opp mot Hjorthamarløypa. Ved første mulighet følg traktorveien til venstre. Deretter er det bare å følge lysløypa hele veien til Grønnåsen skole, ned forbi fotballbanen og i mål.

Midgardsormen (9,74 km)

Start og mål ved første fartsdump i Junkerveien - rett ved innkjøringen til parkeringsplassen. Løp forbi bommen og opp den første bratte bakken, ta til høyre ved første mulighet og løp ned bakken som går parallelt med "natoveien", i bunnen av bakken tar du igjen til høyre og følger Natoveien hele veien opp til toppen av Keiservarden. På toppen følger du veien til venstre, løp rundt toppen og følg "natoveien" hele veien ned til mål igjen.